Ce este melatonina: Tot ce trebuie sa stii

Melatonina: ce este mai exact?

Melatonina este un hormon care acționează în organism pentru a ne face să ne simțim somnoroși. Producția de melatonină în creier este afectată de momentul zilei, producția crescând atunci când este întuneric și scăzând atunci când este lumină. Melatonina ajută la reglarea ciclurilor de somn și de trezire. Sinteza melatoninei tinde să scadă pe măsură ce oamenii îmbătrânesc.

Melatonina, funcția sa și efectele pe care le are asupra organismului

Pentru început, melatonina controlează ritmul circadian, care este responsabil pentru gestionarea ciclului natural de somn-veghe al organismului. Persoanele care au probleme în a adormi sau a rămâne adormite o iau pentru că îi ajută să adoarmă.

Melatonina este capabilă să moduleze funcția imunologică, tensiunea arterială și nivelul de cortizol, pe lângă capacitatea sa de a îmbunătăți calitatea somnului. Conform concluziilor mai multor studii, aceasta posedă și o acțiune antioxidantă care poate afecta evoluția unei varietăți de boli.

Studiile au arătat că melatonina poate îmbunătăți sănătatea ochilor, diminuează simptomele depresiei sezoniere și ameliorează simptomele bolii de reflux gastroesofagian. Ajuta si la tratarea ulcerului gastric (sursa naturalmedicinejournal.com)

Ce fel de consecințe pot apărea din cauza faptului că nivelul de melatonină din organism este dereglat?

Este necesar să aveți suficient somn reparator pentru a fi complet viabili, odihniți și concentrați pe sarcina de care vă ocupați. În plus, hormonul somnului are un impact semnificativ asupra calității generale a somnului cuiva. Atunci când nivelurile de melatonină ale unei persoane sunt scăzute, aceasta este predispusă la anxietate. De asemenea are probleme în a face față evenimentelor stresante, se luptă să adoarmă sau să rămână adormită și se trezește mult prea devreme dimineața.

Este posibil ca motivele pentru care nivelurile de melatonină ale unei persoane nu sunt acolo unde ar trebui să fie pentru un somn confortabil să fie unice pentru acea persoană. Pe de altă parte, modul de viață al cuiva este frecvent învinuit pentru dezechilibru.

Care sunt avantajele administrării de suplimente de melatonină?

Îmbunătățește sănătatea ochilor

Melatonina este capabilă să protejeze celulele oculare de a fi deteriorate, deoarece conține o cantitate mare de antioxidanți. În plus, cadrele medicale consideră că utilizarea melatoninei poate fi benefică în tratamentul unor boli precum glaucomul și degenerescența maculară legată de vârstă.

Suplimente de 3 miligrame de melatonină au fost administrate la o sută de pacienți care sufereau de degenerescență maculară legată de vârstă, pentru o perioadă cuprinsă între șase luni și doi ani. S-a descoperit că melatonina are capacitatea de a proteja retina, de a încetini procesul de degenerare a vederii și de a menține acuitatea vizuală.

Melatonina este principalul tratament pentru insomnie.

Melatonina este denumită uneori “hormonul somnului” și există un motiv întemeiat pentru această poreclă. Este cel mai popular remediu natural pentru tratarea problemelor legate de somn, cum ar fi insomnia, și cel mai eficient supliment pentru somn în general.

Mai multe studii au arătat că melatonina poate duce la îmbunătățirea calității somnului (sursa hopkinsmedicine.org)

În special, un studiu la care au participat 50 de pacienți cu insomnie a arătat că administrarea de melatonină cu două ore înainte de culcare i-a ajutat pe oameni să adoarmă mai repede și a îmbunătățit calitatea generală a somnului lor. S-a demonstrat că acest lucru a fost valabil.

Ar putea ameliora tulburarea afectivă sezonieră

Se estimează că aproape 10 la sută dintre oamenii din întreaga lume suferă de tulburare afectivă sezonieră, care mai este denumită și depresie sezonieră. Acest tip special de depresie se manifestă anual, tocmai odată cu schimbarea anotimpurilor. În cele mai multe cazuri, simptomele se manifestă între sfârșitul toamnei și începutul iernii.

O modificare a ritmului circadian datorată reducerii luminii naturale este una dintre ipotezele avansate de experți pentru a explica acest fenomen. Melatonina este administrată pacienților care suferă de depresie sezonieră pentru a le atenua simptomele, datorită proprietăților de reglare a ritmului circadian ale compusului.

S-a constatat că o perturbare a ritmului circadian contribuie la depresia sezonieră într-un studiu la care au participat 68 de persoane. Studiul a constatat, de asemenea, că administrarea zilnică de capsule de melatonină a redus simptomele depresiei sezoniere.

Poate determina o creștere a sintezei hormonului de creștere uman

Procesele de dezvoltare și regenerare celulară nu sunt posibile fără prezența hormonului uman de creștere, cunoscut și sub numele de somatotropină. Atunci când există o cantitate mare de HGH, există și un nivel ridicat de masă și forță musculară.

Studiile au arătat că utilizarea suplimentelor de melatonină poate crește nivelul hormonului de creștere uman (HGH) la bărbați.

Tratamentul bolii de reflux gastroesofagian poate beneficia de utilizarea sa.

Refluxul acidului gastric în esofag este cauza principală a bolii de reflux gastroesofagian (GERD), cunoscută și sub numele de indigestie acidă. Arsurile la stomac, greața și eructațiile sunt simptomele acestei boli.

Cercetătorii au demonstrat că melatonina poate inhiba producția de acid în stomac. În plus, aceasta scade cantitatea de oxid nitric produsă. Oxidul nitric este o moleculă care poate relaxa sfincterul esofagian inferior, făcând mai simplă deplasarea acidului gastric de la stomac la esofag.

Melatonina s-a dovedit a fi eficientă în tratamentul atât al arsurilor la stomac, cât și al refluxului gastroesofagian (GERD).

Dificultățile de somn sunt frecvent rezultatul unei vieți stresante și al incapacității de a-și gestiona eficient stresul asociat

Naturalis Somncontrol este un tratament excelent pentru insomnie și ajută la îmbunătățirea calității somnului ca parte a unui stil de viață sănătos care include exerciții fizice regulate, o dietă echilibrată și timp pentru relaxare. Un comprimat de Naturalis Somncontrol trebuie utilizat o dată pe zi, între 30 și 60 de minute înainte de culcare.

Magneziul și vitamina B6 au amândouă un rol în funcționarea sănătoasă a sistemului nervos și joacă un rol în reducerea senzației de epuizare și a oboselii.

Melatonina este utilă în reducerea timpului necesar pentru a adormi, precum și în ameliorarea simptomelor anumitor tulburări de somn. Consumul a 1 miligram de melatonină chiar înainte de a merge la culcare va produce efectele pozitive dorite.

Valeriana diminuează tensiunea provocată de un stil de viață solicitant și îi ajută pe oameni să obțină, ca urmare, o calitate mai bună a somnului.

L-triptofanul, care face parte din grupul de aminoacizi cunoscuți sub numele de aminoacizi esențiali, este utilizat de creier împreună cu magneziul și vitamina B6 pentru a produce serotonina și melatonina, substanțe chimice care induc somnul.

Datorită impactului alcaloizilor din compoziția sa asupra receptorilor GABA, macul-californian are un efect sedativ, anxiolitic și analgezic. Aceste efecte sunt cauzate de prezența receptorilor GABA în creier, în special în neuronii intermediari inhibitori.

Cum se administrează corect melatonina?

Marea majoritate a medicilor și a altor profesioniști din domeniul medical sunt de acord că este perfect sigur să consumați melatonină. Atunci când este consumată în cantități excesive, se știe că aceasta crește tensiunea arterială. Din acest motiv, persoanele care au deja tensiune arterială ridicată ar trebui să ceară sfatul unui profesionist din domeniul medical înainte de a utiliza acest produs. În plus, este imperativ să comunicați orice efecte adverse deosebite pe care le resimțiți medicului dumneavoastră de familie.

Atât vârsta individului, cât și motivul pentru care ia suplimentul au un rol în determinarea dozei adecvate.

Doze pentru adulți

În funcție de aplicația preconizată, doza recomandată pentru adulți variază între 1 miligram (mg) și 5 mg. Pe de altă parte, dozele ar putea varia de la 0,5 la 10 mg.

Este posibil ca o doză mai mică să fie mai benefică decât una mai mare în anumite circumstanțe. De exemplu, o doză de aproximativ 0,3 mg este comparabilă cu cantitatea care este produsă în mod natural de către organism. Nivelul de melatonină din sânge va crește la un nivel mai ridicat atunci când este administrată în cantități mai mari.

Doze adecvate pentru copii

Atunci când se tratează copiii, doza inițială trebuie să fie cea mai mică posibilă. De cele mai multe ori, copiii au nevoie doar de 0,5 sau 1 mg, iar aceasta trebuie administrată cu 1-2 ore înainte de culcare. Dacă după o oră de stat în pat copilul dumneavoastră nu reușește încă să adoarmă, creșteți doza cu 0,5 mg la fiecare câteva zile până când adoarme.

Copiii cu vârsta sub trei ani au nevoie doar de una până la trei miligrame pentru a adormi, însă copiii mai mari și adolescenții au nevoie de obicei de cantități ceva mai mari. Persoanele care au probleme în a adormi sau a rămâne adormite ar trebui să ia 3-6 mg în fiecare zi.

Cu toate acestea, este esențial ca persoanele care sunt interesate să ia melatonină să consulte un medic înainte de a începe acest regim de suplimente.

Resurse:

www.yourhormones.info
www.naturalmedicinejournal.com
www.hopkinsmedicine.org
www.hormone.org
www.healthlinkbc.ca
www.sleephealthfoundation.org.au
www.mayoclinic.org
www.sleepfoundation.org

A fost de ajutor acest articol?
DaNu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *